Plan dnia

8.00-13.00 Realizacja zadań wynikających z Podstawy Programowej Wychowania Przedszkolnego.

PLAN DNIA




Godziny

Zajęcia

7.00-8.30 ZAOKRĘTOWANIE
8.30-8.40 BANDERA
8.40-9.15 KAMBUZ
9.15-11.45 ZAJĘCIA Z LOCJI I NAWIGACJI
11.45-12.00 PRACE BOSMAŃSKIE
12.00-12.30 KAMBUZ
12.30-14.45 MANEWRY
14.45-15.00 PRACE BOSMAŃSKIE
15.00-15.15 KAMBUZ
15.15-16.30 TAKIELUNEK/WYOKRĘTOWANIE


 

Zaokrętowanie

Schodzenie się dzieci.

Przyjmujemy dzieci zapoznając się z informacjami przekazywanymi od rodziców.


Bandera

Powitanie.

Dzień rozpoczynamy modlitwą. Wprowadzamy w temat i atmosferę dnia.


Kambuz

Posiłki.

Wspólnie spożywamy posiłek, dbając o kulturalną atmosferę.


Zajęcia z locji i nawigacji

Zajęcia wychowawczo-dydaktyczne.

Locja i nawigacja to zajęcia realizujące program edukacyjny właściwy Szkołom Akwinaty. Opiera się on na metodzie edukacji klasycznej i w pełni realizuje podstawę programową MEN.


Prace bosmańskie

Czynności organizacyjno-porządkowe.

Ważnym elementem rozwoju dziecka jest wykształcenie poczucia ładu i porządku, a jednocześnie umiejętności manualno-organizacyjnych. Prace bosmańskie będą się często pojawiały w planie dnia, jako wszystkie czynności wdrażające do samodzielności i umiejętności przestrzegania higieny osobistej.


Manewry

Zabawy w ogrodzie przedszkolnym, obserwacja przyrody, spacery, wycieczki. 

Podczas pobytu na świeżym powietrzu kontynuujemy zajęcia locji i nawigacji. Obserwujemy przyrodę i wdrażamy dzieci w rozumienie procesów zachodzące w przyrodzie.


Takielunek

Zajęcia indywidualne i poszerzające temat z zajęć locji i nawigacji.

Są to zajęcia poszerzające temat wprowadzony w trakcie zajęć z locji i nawigacji. Doskonalimy umiejętności zdobyte przez dzieci podczas zajęć. Inspirujemy dzieci do podejmowania samodzielnej działalności.


Wyokrętowanie

Czas odbioru dzieci.

Czas odbioru dzieci. Przekazywanie rodzicom informacji o ważnych wydarzeniach minionego dnia.